Case study

Vadobag ontwerpt en produceert al meer dan 130 jaar allerlei tassen en rugzakken. Voornamelijk voor de B2B sector, maar ook reguliere consumenten kunnen via een B2C webshop bij het Tilburgse bedrijf terecht voor een leuke tas. Om onder andere nieuwe doelgroepen in andere landen aan te spreken, schakelde Vadobag onze specialisten in en zo startte een succesvolle samenwerking.

01Uitgebreide datavoorziening

De collectie van Vadobag is uitgebreid. Met ontzettend veel merken, soorten tassen en accessoires als etuis, paraplu’s en portemonnees is er ook enorm veel data en informatie beschikbaar. Vanwege zowel particulieren als zakelijke klanten in diverse landen en diverse, bestaat daarnaast eveneens een complexe prijsstructuur. In ieder land geldt er immers een verschillende regelgeving met betrekking tot diverse verkoopkanalen.

Één van die verkoopkanalen omvat de zogeheten marketplaces, waaronder bijvoorbeeld ook bol.com en Amazon vallen. Het aanbieden van producten op dergelijke marktplaatsen is, zeker met een uitgebreid aanbod zoals dat van Vadobag een hele klus: ieder platform kent eigen regels omtrent het aanleveren van specificaties, productteksten en foto’s. De uitdaging ligt dan ook in correcte en geautomatiseerde datavoorziening.

galerij
galerij
galerij
02Amazon en Reflecta

Voor Vadobag maakte WebIQ een koppeling naar zowel de Duitse als Franse Amazon via Tradebyte, waardoor we in staat zijn producten met respectievelijke Duitse en Franse productbeschrijvingen en overeenkomstige prijzen aan te bieden en tegelijkertijd aan alle voorwaarden van beide marktplaatsen te voldoen. Het systeem is vervolgens geïntegreerd in één platform van waaruit alles aan te sturen is.

Speciaal voor B2B orders maakten we daarnaast een koppeling met Reflecta, een ERP voorraadsysteem dat al bij Vadobag voorhanden was. Dat maakt het mogelijk om het voorraadbeheer, ondanks de verschillende kanalen, altijd zo realtime mogelijk te updaten met de meeste actuele informatie. Zo komen zowel klanten als Vadobag zelf zo min mogelijk voor verrassingen te staan.

quote

Quote coming soon!

Projectmanager
Klant aan het woord

Wij vragen onze klanten om een korte quote over onze samenwerking. Als je die hier nog niet ziet, dan komt deze binnenkort!

Commercieel Manager
Deel deze case