Case study

We leven in een tijd waarin technologische ontwikkelingen elkaar in rap tempo opvolgen en doordringen tot in alle facetten van het dagelijks leven. Online en offline lopen dwars door elkaar heen. Modezaken Adam & Duetz herkenden die trend en riepen de hulp in van WebIQ en VertilinQ om het potentieel volledig te benutten. Met succes!

01Offline & online in één systeem

Zeker in de kledingbranche vullen online en offline verkoopkanalen elkaar feilloos aan. De onzekerheid die online shoppen met zich meebrengt (past een item wel?), kan worden opgeheven door een winkelbezoek. En zonder het gedoe van retourneren van producten. Het is daarom belangrijk dat offline en online informatie aan elkaar gekoppeld worden, zodat alle gegevens altijd up to date zijn en de klant niet voor verrassingen komt te staan.

Multibrand stores als Adam en Duetz vormen daarbij een extra uitdaging. Zij hebben immers te maken met een groot aantal leveranciers die bijvoorbeeld ieder een eigen database of eigen systeem voor hun voorraadbeheer gebruiken die we koppelden aan de systemen van WebIQ. Daarmee zijn de actuele voorraden van veel merken direct inzichtelijk en kunnen Adam en Duetz ook producten verkopen die zij zelf niet direct op voorraad hebben.

galerij
galerij
galerij
02Resultaat

In recordtempo hebben we bij WebIQ de tools gebouwd die EDI mogelijk maken en nodig zijn om real time alle informatie te delen met de verkoop- en inkoop afdelingen, marketing, finance, een externe logistieke partner en diverse leveranciers. Op die manier wordt er voor gezorgd dat de orders en andere bedrijfsprocessen op vloeiende wijze verlopen. En bijna volledig automatisch.

In de merchandising tools kan men zien hoe Adam en Duetz presteren: per locatie, merk of categorie. Online én offline, want de modezaken maken ook gebruik van ons POS-systeem.
In iedere winkel vindt men één of meerdere iPads die voorzien zijn van het ShopIQ (POS) systeem, waarmee offline klanten ook kunnen profiteren van online loyalty programma’s, giftcards en noem maar op.

quote

De uitdaging voor Adam en Duetz was de traditionele retailorganisatie te transformeren naar een multichannel structuur met innovatieve businessmodellen waarin de klant on- en offline centraal wordt gepositioneerd. Dit is zeker gelukt!

Co-Founder
Klant aan het woord

Wij vragen onze klanten om een korte quote over onze samenwerking. Als je die hier nog niet ziet, dan komt deze binnenkort!

Eigenaar
Deel deze case