Case study

In samenwerking met partner VertilinQ voorziet WebIQ in de informatiestroom voor zowel on- als offline kanalen. Via het platform zijn de externe webshops aangesloten, maar wordt via Tradebyte ook Amazon en V&D aangestuurd. Tot slot zullen alle fysieke winkels (Profuomo en Michaelis) op het ShopIQ POS gaan draaien.

01Multichannel crossborder-distributiemodel

Micro Fashion maakt geen onderscheid in 2B en 2C distributie in het multichannel crossborder-distributiemodel dat vanuit customercentric management wordt aangestuurd. Content van productdata moet op gekozen kanalen als marketplaces, social media, webshops, brandstores en multibrand retailers worden aangeboden. Voorraden worden - indien de partner de techniek beheerst - realtime aangeboden. Het platform is transactioneel gedreven, orders van zowel bedrijven als consumenten worden realtime in het dynamische VertilinQ CRM verwerkt.

galerij
02Platform fungeert als centrale hub

Het platform is de centrale hub tussen Navision, de Magento webshop en een reeks van kanalen en dienstverleners. In de brandstores van Profuomo wordt de VertilinQ PoS ingezet. Click, reserve, collect&return is beschikbaar. Evenals ‘ship from store’ en ‘endless aisle’. Het loyalty systeem is op alle kanalen inzetbaar.

Het platform is de hub tussen de eigen winkels, de webstores en de middleware Tradebyte. Via Stockbase beschikken retailers over de beschikbare voorraden van Profuomo en Michaelis. De logistiek dienstverlener Modexpress is aangedockt aan het platform voor een naadloze verwerking van de order- en retourprocessen.

quote

Microfashion is een zeer betrokken klant en geeft onze diverse nieuwe inzichten in de wereld van retail. Hierdoor kunnen wij nog sneller schakelen en inspelen op de wensen en behoeften van de retailer.

Projectmanager
Klant aan het woord

Wij vragen onze klanten om korte quote over onze samenwerking. Als je die hier nog niet ziet, dan komt deze binnenkort!

Project ontwikkelaar
Deel deze case