ShopIQ

WebIQ is gespecialiseerd in e-commerce. Hieronder vind je een greep uit de projecten op dit gebied. 

Humanoid

Het merk Humanoid heeft in haar kleding, vormgeving en inrichting van de winkel een geheel eigen look-and-feel. Het ontwerp van de site van deze aanbieder van exclusieve kleding is dan ook in samenwerking met de designer van Humanoid tot stand gekomen. Dit heeft geleid tot een resultaat waar we erg trots op zijn. De samenwerking is zo goed verlopen, dat Humanoid samen met ons de shop en site naar een hoger niveau blijft tillen. Zo werkt is het systeem inmiddels niet alleen multilanguage, maar ook multisite: drie verschillende domeinen (shop.humanoid.nl, webshop.humanoid.nl en www.humanoid.nl) draaien vanuit hetzelfde back-end.


Soulsister

Online shop Soulsister verkoopt kleding van high end labels zoals Humanoid, Filippa K, Hope, Monique van Heist, Officine Creative en StudioRUIG o.a. In deze shop draait alles om het visuele winkelen. We leverden een volledig responsive design op, zodat de site op alle platforms goed te bekijken is. Daarnaast is de shop opgebouwd uit images van verschillende afmetingen, die automatisch meeschalen met de resolutie en de grootte van het scherm. Hierdoor is de shop voor Soulsister makkelijk te onderhouden.


Dutch Designers Outlet

De Dutch Designers Outlet verkoopt in de webshop voorgaande en nieuwe collecties lingerie van exclusieve merken van bekende Nederlandse ontwerpers. Om de vindbaarheid van deze shop te optimaliseren hebben we samen met de klant hoge doelen gesteld voor SEO. Deze doelen hebben we in samenwerking met de specialisten van SearchIQ ruimschoots behaald. Ook hebben we veel verschillende internationale betaalmogelijkheden geïntegreerd. De shop is zo gebouwd dat deze voldoet aan verschillende keurmerken zoals Qshops en ShopWiki.


Tafelziel

Op de site van Tafelziel kun je op maat een prachtig transparant zeil voor je tafel bestellen. Het zeil heeft twee functies; niet alleen beschermt het zeil tegen vlekken, ook kun je je tafel personaliseren met teksten, foto’s en bijvoorbeeld tekenwerk van je kinderen. WebIQ heeft voor Tafelziel een adaptieve (responsive) site opgeleverd met een volwaardige webshop. Deze module faciliteert de afhandeling van het hele bestelproces. Dankzij de geïntegreerde bestelmodule kunnen klanten van Tafelziel op de site gemakkelijk de maat van hun tafel doorgeven.


Teo Pace BV

Teo Pace is importeur in Italiaanse levensmiddelen en wijnen. Bijzonder aan deze shop is dat klanten in de shop van de groothandel kunnen inloggen in hun eigen omgeving. Zo kunnen hier bijvoorbeeld gebruik maken van vaste boodschappenlijstjes voor terugkerende bestellingen. Ook prijsafspraken en levertijden zijn per klant verwerkt en zichtbaar  in deze persoonlijke omgeving. 


210th

210th bevindt zich met een zeer stijlvol concept in het hogere segment erotische artikelen. Met de site en shop zet 210th dit concept helemaal in de juiste luxe look-and-feel neer. De shop en site is niet alleen multilanguage maar ook responsive.


Kennedy Fashion

Elegante, luxe en vrouwelijke kleding: Kennedy Fashion verkoopt stijlvolle dameskleding voor vrouwen met passie. Deze online shop hebben we tot stand gebracht in samenwerking met een externe partij. Deze verzorgde de vormgeving en WebIQ nam de technische inrichting voor haar rekening.  


NZA New Zealand Auckland

Alles aan het kledingmerk New Zealand Auckland ademt een outback sfeer uit. Met als uitgangspunt een goede vindbaarheid hebben we het ontwerp van de site zo ingericht dat het specifieke gevoel van het merk optimaal overkomt bij de bezoeker, waar je je ook bevindt op de site. We hebben een bijzondere manier bedacht om fotoshoots te presenteren om zo de sfeer en merkbelevenis maximaal te laten terugkomen op de site. Daarnaast hebben we de site ook responsive gemaakt, zodat de beleving bewaard blijft op mobiele devices en de foto’s ook op een klein scherm optimaal tot hun recht komen.


Airwheel Nederland

Airwheel is het nieuwe vervoersmiddel van de toekomst. De revolutionaire tweewieler is nu ook in Nederland te koop via de webshop van Airwheel Nederland. WebIQ heeft dit e-commerce systeem zo ingericht dat Airwheel Nederland moeiteloos nieuwe modellen kan toevoegen. Via de Instagram-koppeling kunnen foto’s gemakkelijk op de website geplaats worden, zodat de webshop is gevuld met verschillende content. Daarnaast maakt Airwheel Nederland gebruik van een speciale koppeling naar hun boekhoudpakket: Exact Online. Zo lopen de online verkopen en hun boekhouding gelijk, wat enorm veel tijd bespaard.


Simon Jersey

Bij Simon Jersey ben je aan het juiste adres als je op zoek bent naar professionele bedrijfskleding. Om de bedrijfskleding voor zowel aan de B2B- als B2C-markt via de e-commerce website te verkopen, heeft WebIQ een multi brand en multi webshop gebouwd. Zo kan Simon Jersey verschillende prijzen aanbieden voor verschillende afnemers. Het grote voordeel van zo’n multi webshop, is dat de voorraad altijd gelijk loopt en worden de online verkopen meteen gekoppeld met het ERP- en boekhoutpakket ‘Navision’. Dit is allemaal zo ontworpen dat de strategie en identiteit van Simon Jersey op het e-commerce platform duidelijk zichtbaar blijft.


Londenshop

Voor het perfecte vlees of om gewoon lekker buiten te koken, heb je nou eenmaal goed apparatuur nodig. Londenshop vindt dat dus ook en is daarom de webshop voor barbecue-, buitenkeuken- en tuinhaardproducten. In de overzichtelijke e-commerce webshop heeft WebIQ er voor gezorgd dat alle categorieën en producten goed weergegeven worden. Want of het nou zomer of winter is, een barbecue of een gezellige vuurkorf komt altijd van pas.


Chairs Hair Design

Totaal in de stijl van de salon hebben we een website gemaakt die volledig geënt is op lokale vindbaarheid. Als je zoekt op ‘kapper Arnhem’ scoort deze site dan ook erg hoog in de resultaten van de zoekmachines. Op de website worden met beeldmateriaal en filmpjes verschillende looks gepresenteerd. Dankzij het responsive design, is de site ook goed te bekijken op bijvoorbeeld mobiele telefoons. Ideaal als je door de stad loopt en een kapper wilt opzoeken. Je kunt dan direct gemakkelijk een afspraak maken of contact opnemen met de salon.


Arnhem Coming Soon

De conceptstore ‘Arnhem coming soon’ presenteert in een originele mix het oeuvre van 26 Nederlandse fashion en product designers. Deze opvallende winkel in Arnhem is daarmee ook springplank voor jong talent van ArtEZ, hogeschool voor de kunsten. Bijzonder aan dit project is dat zowel de site als de shop vanuit één CMS worden gevuld met productinformatie. Zo kan ‘Arnhem coming soon’ kiezen of een artikel alleen in de winkel wordt verkocht of ook in de online shop.


Ready to Fish

Ready to Fish is de naam van de commerciële kledinglijn van vooraanstaand modeontwerpster Ilja Visser. Haar kleding werd onder andere gedragen door Alicia Keys en Lady Gaga. Voor Ready to Fish maakten we een gecombineerde website en -shop. Je vindt hier niet alleen collecties, maar ook volledige lookbooks. Ook de muziek van Ready to Fish wordt op de site gepresenteerd.


Awearness Fair Fashion

Aweareness Fashion is een Arnhems platform voor Fair Fashion. In andere woorden: kleding die zoveel mogelijk geproduceerd, verhandeld, gedragen en gerecycled wordt met respect voor mens, dier en milieu. Voor Awearness Fashion creëerden we in samenwerking met ‘ontwerpatelier’ een passend design voor de site. Niet alleen is awearnessfashion.nl een informatieve blog over eerlijke mode geworden, maar ook werkten we een shop-in-shop model uit. Zo werd mogelijk dat kleine ontwerpers hun collectie, onder hun eigen naam, op de site van Awearness Fashion kunnen laten zien. 


Bag2Bizz

WebIQ ontwikkelde voor Bag2Bizz de webshop met een breed assortiment zakelijke tassen. Ook deze webshop is volledig responsive. Om ervoor te zorgen dat bezoekers de juiste trends en tassen kunnen vinden, maakt Bag2bizz gebruik van de uitgebreide filterfunctionaliteit van SiteIQ. Zo kan een bezoeker eenvoudig zoeken op type tas, merk en ook prijs.


Breizh

De kleding van Breizh staat voor iconisch, luxe en tijdloos. Samen met een externe designer heeft WebIQ de voor en achterkant van de online webshop ontwikkeld. Naast de webwinkel, wil Breizh met haar online shop vooral het merk laten zien. WebIQ heeft deze wens gerealiseerd door middel van een blog en de koppeling met Instagram in het e-commerce systeem toe te voegen. Zo wordt de merkstrategie doorgetrokken naar de online winkel én social media.


Corel Fashion

In 1982 werd Corel Fashion opgericht door de Amsterdamse modeontwerpsters Corrie en Ellie. Het label staat voor vrijheid en onafhankelijkheid. Corel Fashion was één van de eerste klanten waarvoor we samen met onze partner ‘de Nederlandse’ aan de slag gingen. We ontwikkelden de site, de online shop en een store locator.


Daite

De mode webshop van Daite geeft het kleinschalige gevoel van een boutique gespecialiseerd in fashion items. Dit in tegenstelling tot het aanbod vanuit de grote modemerken en moderetailers. Om dit exclusieve gevoel en de lifestyle van Daite goed weer te geven hebben we veel met filtering gewerkt. Bezoekers kunnen niet alleen filteren op merken en type producten, maar ook op thema’s zoals ‘avondjurken’, ‘strand’ of op kleur. Dankzij de blog kunnen bezoekers zich verdiepen in looks en de bijpassende producten zoeken in de shop.


Nickelson

Ooit begonnen met de focus op leren jassen is dit kledingmerk vooral in Nederland en Groot-Brittannië uitgegroeid tot toonaangevend kledingmerk. In deze site komt ons DesignIQ optimaal tot zijn recht. De look-and-feel van de shop heeft de nadruk gekregen bij de ontwikkeling van deze responsive site.


Goldbergh

Goldbergh is sportwear met een eigen stijl. Het glamoureuze sportmerk had een mooie taak voor WebIQ: Merkbeleving dat gecombineerd wordt met een e-commerce systeem. En het is gelukt. De online shop wordt aan de hand van de collectie en  lookbook opgezet. Dit zorgt er voor dat je via het lookbook snel naar een specifiek gedeelte van de webwinkel wordt gestuurd. En zodra de nieuwe collectie arriveert kan de webwinkel en blog snel worden aangepast. De website van Goldberg is dus merkbeleving, een lookbook én een webshop in één.


Volg je me nog?

Voor onze partner RVG communicatie ontwikkelden we een site voor ééndagsaanbiedingen, vergelijkbaar met iBOOD. Het PR-bureau kan bezoekers van like & win- acties doorverwijzen naar de site ‘volg je me nog’. Daar kunnen klanten het product ook zelf voor een goede prijs kopen. Het concept is inmiddels zo succesvol dat een Zwitserse partij, www.glueckskauf.ch, deze ook wil aanschaffen.


Van Roekel

Van Roekel is ambitieus en houdt van lekker eten. Bij Van Roekel kun je online vlees bestellen, barbecue-pakketten bestellen of de catering voor een feest of zakelijke lunch regelen. Dat zijn dus drie verschillende websites met drie verschillende marketingdoeleinde. Om het overzichtelijk te houden heeft WebIQ een multi shop gebouwd. Dit wil zeggen dat zij één e-commerce systeem hebben neergezet voor de drie verschillende website. En dat is handig, want zo heeft Van Roekel al haar content, (bestel)informatie en ordes op één plek.


Agata Bartos

De kunst spreekt op de site van Agata Bartos. Deze artistieke site hebben we in samenwerking met deze aan ArtEZ afgestudeerde ontwikkeld. De site geeft het gevoel van de oneindige creativiteit van deze bijzondere kunstenares beeldend weer. Alle disciplines van haar werk - objecten, sieraden, kunstwerken en pictures - worden subtiel binnen het ontwerp getoond. Hetzelfde geldt voor de webshop, waar je het werk van Agata kunt kopen.


Sao Paulo Fashion Kennedy Fashion Dutch Diva Dolce Vita and Discovering

Hoe krijg je vijf verschillende kledingmerken allemaal onder één dak? WebIQ weet het antwoord: met een multi channel e-commerce systeem. De websites en webshops van Sao Paulo, Dutch Diva, Discovering, Kennedy Fashion en Dolce Vita worden allemaal gerund in één content management systeem. Zo heeft Soa Paulo Fashion de mogelijkheid vijf verschillende webshops en -sites die online allemaal erg verschillend zijn, op één werkwijze te besturen.


Screaming Beans

Voor trendy koffie-, wijn- en theerestaurant Screaming Beans hebben we een shop en site ontwikkeld, volledig in de stijl van de restaurants. De site biedt naast een uitgebreide shop ook een plek voor communicatie over events zoals koffieworkshops en wijnproeverijen.


Boutique Le Duc

Al 28 jaar is Boutique Le Duc een begrip in Zeist. Je kunt er onder andere terecht voor prêt-à-porterlijnen van Franse, Italiaanse en Amerikaanse modehuizen als Ralph Lauren Black label, Valentino, Viktor & Rolf, Leonard en Agnona. We hebben mogelijk gemaakt dat deze exclusieve boutique zelf alle merken met bijbehorende artikelen kan beheren in de webshop.


Meersschaert Mode

Voor deze sjieke en toonaangevende herenmodezaak hebben we een site ontwikkeld waarin de vertrouwde uitstraling van dit familiebedrijf goed tot zijn recht komt. Een bedrijf dat al decennia lang een eigen visie heeft op kleding voor de moderne man. 


Promosign

Promosign is drukker van een grote verscheidenheid aan promotie-artikelen: van banners en beach flags tot originele zitzakken met voorbedrukt logo. Met dank aan ons custom development kan Promosign met verschillende prijsstellingen werken in hun webshop. Zo worden bijvoorbeeld verschillende prijsstaffels en prijsmatrixen gebruikt.


Shop Van Alles

Voor ‘Shop Van Alles’ ontwikkelden we één overkoepelende website van waaruit meerdere shops draaien vanuit verschillende domeinen (zoals gamesspullen.nl, avonturenspullen.nl, TV-spullen.nl en printspullen.nl). Met het e-commerce pakket van WebIQ worden vanuit één systeem meerdere shops met een eigen look-and-feel gedraaid. Aan de achterkant van het systeem kunnen meerdere drop shipment partijen en affiliates vanuit hetzelfde systeem orders verwerken.


The Love Bag

In The Love Bag vind je een aantal verleidelijke en prikkelende producten die gerand staan voor spannende en intieme momenten. Voor het uitdagende product heeft WebIQ een multi brand webshop ontwikkeld. Dit e-commerce systeem is heel speciaal, omdat hij speciaal is ingericht om één product is de spotlights te zetten en te verkopen. Ook worden de verkopen aan consumenten en retailers in één systeem bevoorraad. Daarnaast is de online shop multi language en is er een uitgebreide Google Maps geïntegreerd voor de storelocator.


Stories from Lakka Beach

De documentaire ‘Stories from Lakka Beach’ van Daan Veldhuizen laat een verzameling verhalen zien uit het vissersdorpje Lakka in Sierra Leone. Met serene beelden en mooie verhalen laat de documentaire zien hoe mensen na een tijd van conflict de toekomst weer positief tegemoet gaan. Deze sfeer komt ook terug in de site en de shop.


La Sonanta

La Sonanta, het online platform voor liefhebbers van flamenco. Hier kunnen bewonderaars van de muziek en dans gitaren, cd’s, schoenen, jurken en zelfs boeken kopen over de flamenco. De webshop is multi language en multi currency. Zo kunnen bijvoorbeeld mensen uit Nederland, Spanje en zelfs Japan hun hart op. Naast het e-commerce systeem, is de wens van La Sonanta dat iedereen die passie voelt voor de muziek en dans, het wereldwijd kan delen via de website. WebIQ heeft deze wens omgebouwd tot een online community: Een interactief platform waar bezoekers met een account evenementen kunnen aanmaken, online gitaar of danslessen kunnen streamen of kopen.


Watch-E

Met Watch-e krijgen gebruikers inzicht in hun energieverbruik. Klanten kunnen een kastje in hun meterkast plaatsen dat gegevens ophaalt, zoals verbruik van energie, gas en zonne-energie. Op een persoonlijke webpagina zie je vervolgens grafieken in energiegebruik en krijg je handige tips op maat om je energiehuishouding te verbeteren. We hebben voor Watch-e deze website gemaakt en een webshop met een bestelwizzard. In het bestelproces maken bezoekers namelijk verschillende keuzes die onderling afhankelijk zijn van elkaar. Zo kun je kiezen uit meerdere portals en hardware en bijvoorbeeld voor huren en kopen. Daarnaast hebben we de koppelingen gemaakt met de hardware van Watch-e om het energiegebruik te monitoren en in kaart te brengen. Met onze partner Exonet hebben we een server- en datastructuur opgezet om de gegevens van de slimme meters bijvoorbeeld in mooi opgemaakte grafieken te presenteren.


Woman by earn

Woman by Earn ontwerpt kleding die de vrouwelijkheid net een beetje meer accentueert. Samen met Mick Ontwerpt (design) heeft WebIQ voor Woman by Earn een online shop gelanceerd. Via het e-commerce systeem kunnen zij nu makkelijk nieuwe collecties online zetten en de voorraad beheren. Daarnaast heeft Women by Earn haar voorraden via het e-Warehouse systeem van WebIQ ondergebracht. Met deze koppeling worden de bevoorrading en klantenservice uit handen genomen. Zo kan Women by Earn zich volledig richten op haar (nieuwe) collecties en de webshop optimaliseren.


Hans Struijk Fietsen

Voor de shop van Hans Struijk fietsen ontwikkelden we op maat een formulier waarmee klanten eenvoudig online een offerte kunnen aanvragen. Ook kunnen klanten online producten met elkaar vergelijken of bijvoorbeeld bij de offerte direct een fietsplan aanvragen. Daarnaast kunnen de viertien verschillende vestigingen van Hans Struijk zelf occasions in het CMS invoeren, zodat ze op de corporate website zichtbaar zijn.


Vinty Kids

Kinderkleding zo goed als nieuw kopen of verkopen kan bij Vinty Kids. WebIQ heeft, naast het e-commerce systeem, samen met De Nederlandse bedrijfsprocessen van de online webshop weten te vereenvoudigd door Vinty Kids te koppelen met de Phototool. Bij De Nederlandse wordt elk ‘nieuw’ kledingstuk voor in de online shop gestyled en gefotografeerd en zo naar het content management systeem van Vinty Kids gestuurd. Het maken en het beheren van foto’s van de kleding wordt hierdoor een stuk makkelijker, het kost Vinty Kids minder tijd en scheelt het een hoop rompslomp.